Kríziskommunikáció

A krízis legfontosabb jellemzője, hogy ritkán, viszont váratlanul jön! Épp ezért, a szervezetek nagy többsége csak akkor szembesül a kríziskommunikációs stratégia hiányával, amikor már „a fejükre omlik a ház”. Mindez azonban a megfelelő felkészüléssel elkerülhető! A krízis tehát váratlanul jelentkezik, intenzitása gyorsan nő. Egyre több megkeresést kapunk média részéről – úgy érezhetjük, hogy azonnal reagálnunk kell, de vigyázat! Ha átgondolatlanul kommunikálunk, könnyen saját csapdánkba eshetünk. Gondoljuk át: valóban krízisről beszélünk? Egy negatív megjelenés még feltétlenül jelent krízist!

Reagálnunk kell azonban, ha a negatív hír futótűzként terjed az online felületeken. Az ilyen szituációra jellemző, hogy egyetlen megjelenéssel kezdődik, amit idővel átvesz többtucat eleinte lehivatkozva, majd hivatkozás nélkül. Ez már krízis a maga valójában, hiszen a hírfogyasztók legnagyobb része találkozik a negatív hírrel, így brandünk és piaci pozíciónk gyengül.

Akkor vagyunk felkészülve, ha pontosan ismerjük a válság hátterét (az igazságot), van előkészített válaszközleményünk, felkészültünk az újságírók fogadására, és azt is tudjuk, hogy mivel tereljük el a média figyelmét. Cégünk segít kijelölni és felkészíteni a szóvivőt, valamint felállítani a válságstábot és a válságszobát. Feltehetően kényelmetlen kérdéseket fogunk feltenni, de megéri az őszinteség, mert később minden tévedés hazugsággá lényegül, s ez a válságba került brand maradék erejének elvesztését jelenti.

Sikeres kommunikáció rázós terepen is